Labels

07/03/2014

Cannelloni z mięsem w sosie pomidorowym (i pieczarkami)


Polski
Składniki dla 4 lub więcej  osób:
ok. 16  rurek cannelloni (ja wypełniłam 18 mięsem plus 6 pieczarkami)
(ok. 1/2 litra rosołu lub mniej, opcjonalnie)
(pieczarki ilość wg uznania  plus majeranek i 1/2 cebuli, opcjonalnie)

Beszamel:
50 g masła
50 g mąki pszennej
1/2 litra mleka
starta gałka muszkatołowa
sól do smaku

Sos beszamelowy wykonujemy jak zasmażkę lub jak budyń, co nazwałam "beszamelem po mojemu". Wg gustu można zrobić podwójną porcję beszamelu.

Farsz mięsny:
300- 400 g mięsa wołowego (może być gotowane, zmielić), na zdjeciu pieczeń wołowa
1 cebula
100 g sos pomidorowy lub/plus pesto sycylijskie
2 chochle beszamelu
tarty parmezan (lub inny ser, którym dysponujemy)
sól
pieprz
oliwa z oliwek
masło

Polski
Wykonanie: Doprawić mięso solą, pieprzem, ew. ulubionymi ziołami. Przysmażyć cebulkę na maśle lub oleju, dodać doprawione mięso i lekko przyrumienić na lekkim ogniu (ok. 10 minut). Zdjąć z ognia i wymieszać z sosem pomidorowym, beszamelem i parmezanem. Cannelloni nafaszerować je przyprawionym mięsem (nie trzeba ich wcześniej podgotowywać, nawet jeśli tak pisze na opakowaniu). Naczynie do zapiekania/ lasagni wysmarować masłem i warstwą beszamelu, na niej ułożyć cannelloni. "Posypać" resztą cebuli z pieczarkami (wcześniej poddusić i zarumienić pieczarki na maśle lub oliwie z cebulką i majerankiem, niektórzy mieszają pieczarki z farszem i wypełniają nim rurki cannelloni), przykryć resztą beszamelu. Na wierzch można wyłożyć sos pomidorowy do dekoracji i zalać rosołem (opcjonalnie, dla uzyskania wyższego stopnia miękkości) i posypać obficie parmezanem lub ulubionym serem. Zapiekać w piekarniku ok 35 minut w temp. 190° C. Przed podaniem zostawić w piekarniku na ok 10 minut.


English/Italian version on request...

No comments:

Post a Comment